|
tercie
1. Počítače a jejich využití
hardware, software
operační systémy, diskové manažery
počítačové sítě, Internet
historie výpočetní techniky
2. Praktické řešení úloh
grafický editor
textový editor
Výuka prvního tematického celku by se měla prolínat s výukou dalšího tematického celku, aby v hodinách vždy převažovala praktická činnost žáků.
(Pokud žáci jinak nedají a velmi naléhají,může se v druhém pololetí informativně probrat třetí tematický celek a potom výuka rozdělit do dvou skupin, které pokračují v podrobnějším probírání druhého nebo třetího tematického celku.)
3. Úvod do programování
jednoduché programy s použitím grafiky
jednoduchý program s použitím cyklu (například průměr řady čísel)
sestavení algoritmu, ukázka hotového programu, změny v hotovém programu
INFORMATIKA A VÝPOČETNÍ TECHNIKA
kvarta
2. Počítače a jejich využití
opakování učiva tercie
kódování informací (binární kód, ASCII tabulka)
2. Praktické řešení úloh
tabulkový procesor
databáze
3. Algoritmus, program, programovací jazyk, překladač
pojem algoritmus, program, způsoby zápisu algoritmu
základy programovacího jazyka Pascal
Výuka prvního tematického celku by se měla prolínat s výukou dalších tematických celků, aby v hodinách vždy převažovala praktická činnost žáků.
Podle zaměření a zájmu žáků se po seznámení se všemi tematickými celky může výuka rozdělit do dvou skupin, které pokračují v podrobnějším probírání druhého nebo třetího tematického celku.
INFORMATIKA A VÝPOČETNÍ TECHNIKA
Povinný předmět v 1.ročníku
3. Počítače a jejich využití
hardware, software
operační systémy, diskové manažery
počítačové sítě, Internet
historie výpočetní techniky
kódování informací (binární kód, ASCII tabulka)
2. Praktické řešení úloh
grafický editor
textový editor
tabulkový procesor
databáze
3. Algoritmus, program, programovací jazyk, překladač
jednoduchý program s použitím cyklu (například průměr řady čísel)
sestavení algoritmu, ukázka hotového programu, změny v hotovém programu
Výuka prvního tematického celku by se měla prolínat s výukou dalších tematických celků, aby v hodinách vždy převažovala praktická činnost žáků.
Podle zaměření a zájmu žáků se po seznámení se všemi tematickými celky může výuka rozdělit do dvou skupin, které pokračují v probírání druhého nebo třetího tematického celku.
|
|